Bezorging
Alles over de bezorgopties en levering van je bestelling
Wat zijn de bezorg opties?
Wij bieden een aantal mogelijkheden aan voor de bezorging van je
bestelling. Zo is het mogelijk om te kiezen voor Same day delivery (€
6,95). Dit is alleen mogelijk voor alle bestellingen die voor 9:00
geplaatst worden. Bestellingen die na 9:00 geplaats worden, hebben de
volgende bezorgopties: avond bezorging (€ 6,95), standaard bezorging (€
5,95) of ophalen in onze winkel (€ 0,00). Kijk voor meer informatie over
de opties en tarieven op de pagina ‘Verzenden, Afhalen & Bezorgen’.
Wij streven ernaar om alle pakketten op tijd te laten bezorgen. Ondanks
dat 98% van alle pakketten op de gekozen afleverdatum bezorgd worden,
kunnen wij helaas geen garanties geven dat alle pakketten ook
daadwerkelijk op de aangegeven dag bezorgd zullen worden. Rekening
houdend met de aangegeven levertijd van onze vervoerder (DHL). Wel
kunnen wij garanderen dat het pakket op de juiste dag verzonden wordt.
Wie bezorgt mijn ballon?
Alle bestellingen worden bezorgd door DHL.
Wat zijn de verzendkosten als ik meerdere ballonnen wil versturen?
Wanneer je in één bestelling meerdere opgeblazen ballonnen naar
verschillende ontvangers stuurt, betaal je per opgegeven adres
verzendkosten. De kosten hiervoor variëren van €5,95 tot en met €6,95
(afhankelijk van de gekozen bezorgoptie). Als een bestelling met
meerdere onopgeblazen producten naar één adres wordt verzonden betaal je
hiervoor eenmalig verzendkosten.
Kan ik een ballon naar een postbus of ziekenhuis versturen?
Wanneer je bestelling door de brievenbus past, is het mogelijk om dit
naar een postbus te sturen. Bij grote bestellingen waarbij een koerier
nodig is, gaat dit helaas niet. Het is wel mogelijk om een ballon naar
een ziekenhuis op te sturen. Vergeet bij het versturen niet de naam van
het ziekenhuis, adres, afdeling en het kamernummer in te voeren. Zo kan
de bezorger het pakket bij de goederenontvangst of receptie afgeven.
Wat gebeurt er als er niemand thuis is?
Als de ontvanger niet thuis is, verstuurd onze vervoerder (DHL) altijd
een e-mail naar de verzender met de mededeling dat de eerste
bezorgpoging is mislukt. Grotendeels bieden zij het pakket de volgende
dag opnieuw aan. Wanneer dit niet het geval is, wordt de bestelling vaak
afgeleverd op een pick-up locatie vlakbij het bezorgadres. Wanneer het
pakket niet wordt opgehaald óf het pakket ook de volgende dag niet kon
worden afgeleverd, wordt het pakket naar ons retour gestuurd. Om te
voorkomen dat dit gebeurd, raden wij aan om in de track & trace
alvorens aan te geven waar het pakket geleverd moet worden
(afleveradres, pick-up locatie of bij de buren). Wordt het pakket door
de ontvanger geweigerd? Dan zal de koerier het pakket weer mee
terugnemen. Hiervoor kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld, maar
zullen hiervoor wel contact opnemen met de verzender.
Kan ik mijn ballon naar het buitenland versturen?
Het versturen van ongevulde ballonnen naar het buitenland is mogelijk. Klik hier om de landen en verzendkosten te bekijken.
Echter geldt wel dat voor de, met helium gevulde ballonnen, deze alleen
naar adressen binnen: Nederland, België en Duitsland verstuurd kunnen worden. Hiervoor gelden verschillende
tarieven en levertijden. Kijk voor meer informatie over de opties en
tarieven op de pagina ‘Verzenden, Afhalen & Bezorgen’.
Het is hierbij van belang om rekening te houden met de zweeftijd van de
ballon. Dit staat aangegeven in de specificaties van het gekozen
product.
Wat gebeurt er als ik mijn bestelling niet ontvangen heb?
Wanneer je bestelling helemaal niet is afgeleverd, kan het zijn dat het afleveradres onjuist is ingevoerd óf dat de ontvanger helemaal niet aanwezig was. Controleer je email om te zien of wij je hierover hebben geïnformeerd. Mits de track & trace pagina niet is bijgewerkt, terwijl de bezorgdatum is verstreken, raden wij aan om contact op te nemen met onze klantenservice (email: klantenservice@deballonnerie.nl). Wij helpen je graag verder!
Op welke dagen wordt mijn bestelling bezorgd?
Al onze pakketten worden bezorgd van maandag tot en met zaterdag. Op zon-, en feestdagen worden er geen pakketten bezorgd.
Intracommunautaire levering binnen Europa?
Het gebruik maken een van intracommunautaire levering (producten te bestellen tegen een btw-tarief van 0%) binnen Europa, is alleen mogelijke met een groothandelsaccount. Bij het plaatsen van een zakelijke bestelling bij De Ballonnerie, ontvangt u altijd een btw-factuur.
Met deze btw-factuur kan je de btw die je betaalt terugvorderen via je btw-aangifte, zoals je gewend bent bij andere zakelijke aankopen.
Met deze btw-factuur kan je de btw die je betaalt terugvorderen via je btw-aangifte, zoals je gewend bent bij andere zakelijke aankopen.